Hol tartunk?

Fontosnak tartjuk, hogy időről-időre tájékoztatást nyújtsunk a projekt előrehaladásáról, ezért az alábbiakban összefoglaltuk az elmúlt időszak legfontosabb eredményeit: Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar szakembereinek irányításával elkészültek a feladatok fejlesztési területenkénti kategorizálásához, a tudatos képességfejlesztési munkához nélkülözhetetlen szakmai anyagok. Bárczis hallgatók bevonásával megkezdődött a rendelkezésünkre álló feladatállomány feldolgozása. Elkészült a weboldal grafikai terve. Magyarország egyik vezető UX fejlesztő cégének CSR felajánlásának keretében kidolgoztuk a weboldal strukturális terveit, s ezek alapján elkészítettük az informatikai fejlesztés alapját Bővebben……

Szerző: Fejér Zsolt | Közzétéve: telt el a közzététel óta

A feladatok készítőjének nevét feltüntetik-e a weboldalon, ki lesz az adatbázis tartalmának tulajdonosa?

A feladatok készítőjének nevét feltüntetik-e a weboldalon? A feladatatoknak a szerzőjét, és amennyiben ő maga megadja, annak az intézménynek a nevét is feltüntetjük, melyben pedagógiai tevékenységét végzi.  Mi lesz a feladatokkal, ha a honlap megszűnik? Ki lesz az adatbázis tartalmának tulajdonosa? A feladatok közzétételével a weboldal működtetője, kiadója – a Kincskeresőkért Alapítvány – tulajdonjogot nem szerez; a szerző vagy jogtulajdonos kizárólag a weboldalon való közzétételhez járul hozzá a feladat felajánlásával.  (A jelenleg rendelkezésünkre álló mintegy Bővebben……

Szerző: Fejér Zsolt | Közzétéve: telt el a közzététel óta

Miért nem lesz ingyenes az egész tartalom, miért volna fontos, hogy legyenek előfizetők is?

Miért nem lesz ingyenes az egész tartalom, miért volna fontos, hogy legyenek előfizetők is? Mert a hosszú távú működtetés és folyamatos továbbfejlesztés költségeit valakinek állnia kell. Mindent megteszünk további céges CSR támogatások bevonásáért, de többféle forrásból kell biztosítanunk a hosszú távú, kiszámítható működés feltételeit, valamint a teljes tartalom minimum 50%-ához való ingyenes hozzáférés lehetőségének fenntartását. Bár ismeretlenül bárki bármit mondhat, s mint tudjuk, “nem elég becsületesnek lenni, annak is kell látszani” *, mégis fontosnak tartjuk kijelenteni, Bővebben……

Szerző: Fejér Zsolt | Közzétéve: telt el a közzététel óta

Miért adná oda ingyen, amikor megalázóan alacsony fizetésből kell megélnie amúgy is?

Miért adná oda a tanító ingyen a feladatát, miért támogatná még adományával is a weboldal fejlesztését, amikor megalázóan alacsony fizetésből kell megélnie amúgy is? Ennek a kérdésnek a jogosságát mi sem bizonyítja jobban, minthogy rajtunk kívül mindeddig összesen kettő kollégánk ajánlotta fel feladatait felhasználásra.  Nem is mertünk volna belevágni a munkába, ha mi magunk nem rendelkeznénk olyan mennyiségű saját feladattal, mely már alapja lehet egy ilyen banknak.  Úgy gondoljuk, két alapkérdést érdemes megválaszolnia mindekinek, mielőtt személyes döntését Bővebben……

Szerző: Fejér Zsolt | Közzétéve: telt el a közzététel óta

Készül a MAPPA

 A célunkat támogatásra érdemesnek tartó cégek 1.100.000 Ft-os felajánlása mellé közösségi összefogással sikerült összegyűjtenünk annyi adományt, amennyivel már belevághattunk a weboldal fejlesztésébe, amivel a hátunk mögött már nekiveselkedhetünk az előttünk álló tengernyi szakmai munkának is.  Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karral szoros együttműködésben, oktatók és hallgatók közös bevonásával dolgozunk a tartalmi fejlesztésen. Olyan példaértékű együttműködési modellt igyekeztünk kidolgozni, mely a pedagógiai tanulmányok, a gyakorlatban hasznosítható tudás és a társadalmi felelősségvállalás szerves egységére épül.  Terveink szerint Bővebben……

Szerző: Fejér Zsolt | Közzétéve: telt el a közzététel óta

Miért közösségi összefogással?

MIÉRT KÖZÖSSÉGI ÖSSZEFOGÁSSAL KÉNE ÖSSZEDOBNI A PÉNZT, AMIKOR ÉVTIZEDEK ÓTA MILLIÁRDOKAT SZÓRNAK EL FEJLESZTÉSEKRE? MIÉRT NEM KÉSZÜLT ILYEN FELADATBANK, HA ENNYIRE FONTOS?                                                                                                 Mert gyorsan, sok, minőségi feladatot előállítani: Bővebben……

Szerző: Fejér Zsolt | Közzétéve: telt el a közzététel óta

Differenciálás nélkül miért ne lehetne tanítani?

Lehet, csak nem érdemes.  Mert sikerélmény és motiváció nélkül a gyerekek tömegeinek megy el egy életre a kedve a tanulástól…  Mert a tanulás egyik legfontosabb kritériuma, hogy a tanuló számára kijelölt feladat összhangban legyen az adott területen meglévő tudásával…  Mert minden korábbinál nagyobbra nyílt az olló a gyerekek haladási tempója között…

Szerző: Fejér Zsolt | Közzétéve: telt el a közzététel óta

Miért nem elég a tankönyv?

ÚJ TANKÖNYVEK KÉSZÜLTEK, RÁADÁSUL OTT AZ NKP ÉS A SULINET, MIÉRT NEM ELÉG EZ?  A tankönyvek, legyenek bármilyen kiválóak is, önmagukban nem elegendőek: Takács Etel szavaival: “nem kisebb problémát kellene megoldaniuk, mint azt, hogy szóljanak az ország valamennyi osztályának valamennyi tanulójához érthetően, sőt úgy, hogy amit mondanak, azt szívesen olvassák, a feladatot, amit kitűznek, szívesen oldják meg a tanulók.”  Egyentankönyvekkel ez végképp nem fog menni.  Sajnos a Sulinet és NKP csak elvétve tartalmaz az alsó Bővebben……

Szerző: Fejér Zsolt | Közzétéve: telt el a közzététel óta

Mi van, ha továbbra sem törődünk…?

 “A fő kihívás az, hogy szociálisan érzékenyen és értően, mentális különbségekre érzékenyen és értően tudjanak bemenni a tanítók egy gyerekközösségbe. Valószínűleg ez már egy másik szakma ahhoz képest, amit az Abigélben láthattunk. Másról szól ma pedagógusnak lenni.” (Gloviczki Zoltán)  “A 21. században a tanításhoz nem a tananyagot kell meghatározni, hanem fejlődési célokat. Nem egyféle tananyaggal, egyféle tankönyvből, egyféle tanítást kell elvárni, hanem az inkluzív nevelést kell támogatni módszer- és feladatbankokkal, hogy sokféle diákjának válogathasson a Bővebben……

Szerző: Fejér Zsolt | Közzétéve: telt el a közzététel óta